פתרונות חימום באמצעות שימוש בשבבי עץ

אין ספק כי האנושות נמצאת במצב בעייתי מאוד וזאת עקב העובדה כי מקורות האנרגיה שלנו הולכים ומצטמצים. ניתן לראות כי חסר נפט בצורה ניכרת וזה אומר כי הדרך שבה אנחנו צורכים אנרגיה צריכה להשתנות מן הקצה אל הקצה. אם חשוב לכם העולם שתשאירו לנכדים שלכם ולילדים שלכם אתם חייבים לחשוב איך אתם בבית חוסכים בחשמל וכך חוסכים באנרגיה ועל כן גם מקלים על המצוקה העולמית בשוק האנרגיה וגם מזהמים פחות. על רקע זה יש לציין כי אחת האפשרויות הטובות ביותר לעשות זאת היא פתרונות חימום באמצעות שימוש בשבבי עץ. פתרונות אלו הם חסכוניים מאוד באנרגיה ועל כן הם מאוד מומלצים וכדאיים ונראה כי בעתיד יותר ויותר אנשים ישתמשו בהם.

האם אין קושי להשיג שבבי עץ בשביל פתרונות חימום?


כאשר אנחנו עוסקים בנושא של פתרונות חימום כמו משאבת חום באמצעות שימוש בשבבים, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך הגופים הללו עובדים? אם כן מה שברור הוא שבכדי להפעיל מערכת כזאת אנחנו נצטרך שבבים, ועל כן עולה השאלה האם יש קושי להשיג את השבבים הללו? כי אם יש קושי כזה אז על אף היתרונות העצומים של המערכת ספק גדול אם כדאי לקנות אותה. אם כן לאור הפופולריות העצומה של המערכת הזאת ניתן לומר כי היום קל מאוד להשיג את השבבים הללו וכי אתם ממש לא צריכים להיות מוטרדים מן הנושא זה ובטוח שהוא לא צריך למנוע מבעדכם לקנות את המערכות הללו.

מה העלות של פתרונות חימום באמצעות שימוש בשבבי עץ אל מול פתרונות חימום אחרים?


כאשר אנחנו מדברים על פתרונות חימום באמצעות שבבי עץ, אנחנו חייבים לקחת בחשבון גם שיקולים אחרים פרט לשאלה האם מדובר על פתרון אנרגטי טוב וחסכוני. אחד הדברים החשובים ביותר שאנו צריכים לחשוב עליהם הוא האם העלות של קניית הגוף הזה היא גבוהה והאם העלות של תפעול הגוף הזה היא רבה? אם כן אנחנו חייבים לציין כי בשתי השאלות הללו ניתן לקבוע באופן נחרץ כי העלות של הפתרונות הללו היא מאוד לא גבוהה וזהו לא משהו שאתם צריכים להיות מוטרדים ממנו יתר על המידה אם אתם רוצים לקבל את ההחלטה החכמה והטובה ביותר שיש.

האם פתרונות חימום באמצעות שימוש בשבבי עץ הם פחות יפים מאשר גופי חימום אחרים?


אי אפשר לשים פתרון חימום בבית אם הוא לא יפה וזה נכון גם בהקשר של פתרונות חימום באמצעות שימוש בשבבים. אם כן אנחנו חייבים לציין כי לדעת רבים פתרונות חימום אלו הם היפים ביותר שיש והם מחזיקים ביתרונות עצומים מבחינה עיצובית וזהו משהו שכדאי לכם לחשוב עליו ולקחת אותו בחשבון.


האנרגיות המשמשות אותנו לחימום הבית בחורף הן בדרך כלל חשמל, גז סולר ולפעמים גם עצי הסקה. כל האנרגיות הללו נחשבות למזהמות מאוד והעלות שלהן נמצאת במגמת עלייה באופן תדיר. לכן, לא פלא שהטכנולוגיה מחפשת פתרונות יעילים, נקיים וזולים יותר.

אנרגיה ירוקה


טכנולוגיות הבעירה בימינו מציעות לנו שיפורים רבים, בדמות יחידות חימום ביתי יעילות יותר אשר מסוגלות ליצור שריפה נקיה, זולה, אמינה ובטוחה יותר.
כאשר עלויות האנרגיה הקונבנציונליות ממשיכות לנסוק, לא פלא שאנשים מתחילים להתעניין בפתרונות חדשניים וירוקים יותר. אחד מאותם פתרונות יצירתיים ויעילים הם שבבי העץ.

שבבי עץ – מה הם?


העץ מגיע במגוון של צורות, מינים, גדלים ומוצא. מבחינת השימוש בעץ לחימום הביתי, כולנו מכירים את העצים להסקה. פשוט חוטבים את העץ, חותכים אותו לחלקים קטנים יותר באמצעות גרזן מניחים אותו בתוך תנור הקמין ומדליקים. העץ יישרף והעשן יצא החוצה מבעד לארובה.

אבל מה הם אותם שבבי עץ? הכול התחיל בניסיונות להתמודד עם פסולת תעשיית העץ ובמטרה למצוא ייעודים יעילים לחומר זה כך שלא יתבזבז לשווא.
שבבי עץ הם למעשה שאריות של עץ או אבק עץ, שנוצרים כמוצרי לוואי של תעשיות העץ השונות.תהליך העיבוד מתחיל בעיבודן של שאריות העץ לאבקה על ידי מכונות מיוחדות, ונמשך בדחיסת אבקת העץ והפיכתה לשבבי עץ, המכונים גם כופתיות עץ.

עמידה בתקן לשמירה על הבריאות


תעשיית העץ משתמשת גם בעצים שעברו תהליכים כימיים שונים ושריפתם עלולה ליצור עשן מזוהם ומסוכן לבריאות. כלומר, את איכות הבעירה קובעים לא רק איכות העץ אלא גם תהליך העיבוד שלו.

כדי להבטיח שאתם רוכשים שבבי עץ תקניים ואיכותיים, חשוב שתהיו מודעים לתקנים האירופאיים המחמירים המדרגים את דרגות הזיהום הנוצר משריפת שבבי העץ, ולוודא שהמוצר שאתם קונים עומד בתקן הנדרש:

  • תקן DIN Plus
  • או תקן EN Plus

לאור זאת, מומלץ לא לרכוש שבבי עץ באריזות שלא מבהירות באופן ברור מיהם היצרנים ולא מצוידות בתו התקן הנדרש.

כופתיות העץ האיכותיות ביותר מיועדים לשימוש בתנורי קמין מתוחכמים, הדורשים חומר בעירה באיכות גבוהה, ומבטיחים שהשבבים לא יתקעו במערכת ההיסע של הקמין ויגרמו נזקים למכלול המערכת.


שריפה נקייה וקלה לטיפול וניקיון


אחד היתרונות המשמעותיים שמקנה לכם השימוש בשבבי העץ הוא איכות העשן שיוצרת השריפה. מדובר ברמת זיהום נמוכה של העשן שנעלם במהירות תוך דקה.

אצלנו, ב׳גל משטחים בע״מ׳, תמצאו שבבי עץ איכותיים המותאמים לתנורי הקמין המשמשים לחימום הבית. שביבי העץ שלנו יבטיחו לכם אנרגיה ברמה גבוהה ובעירה נקייה שתותיר אחריה מעט מאוד לכלוך.